ÖGONSMINK STEG FÖR STEG

| Postat i: Allmänt
2
Hej. Tänkte visa er ett tips som jag brukar använda mig av när jag gör ögonsmink. Resultatet blev lite slarvigt men hade så bråttomt att sminka mig samt fota ögat innan solen skulle gå ner och det skulle bli mörka bilder men jag hoppas ni insipreras lite och lär er av mig. Jag kommer att visa er bilder steg för steg och sedan berätta vad jag gjort.
Jag började med att sätta en tejpbit vid ögonlocket format upp mot ögonbrynets slut.
Sen tog jag en brun skugga som en bländingskugga för att inte få skarpa övergånger. Jag tog den i creasen och skuggade in den till ögonvrån.
Sen tog jag en mörkare brun färg och la den ''i yttrevet'' och inne vid ögonavrån.
I mitten av ögat lade jag en glittrig färg för att skapa lite liv och färg.
Med hjälp av tejpen gjorde jag en slarvig eyeliner och sedan drog jag bort tejpen och fyllde på eyeliner där det behövdes.
Tillsist lade jag på mascara och då var ögonsminket klart!
Sedan gjorde jag resten av ansiktet, läpparna är mac's cream in your coffee och thebalms lipgloss.
Hoppas att ni gillade inlägget och skriv gärna i kommentarerna vad ni skulle vilja se i bloggen.
 
Hittills till ÖGONSMINK STEG FÖR STEG


Eleonora Adriana ♥

Fina ögon!


URL: http://eleonoraadriana.blogg.se/
Danielas Dagbok

verkligen supersnyggt!!

Svar: Tack så mycket! :D
Nikita Flygare


URL: http://ddanielas.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: