MIN RESA DAG 1

| Postat i: Allmänt
0
Hej! Idag tänkte jag berätta om första dagen av min resa till Tallinn. Den 18 December en fredags kväll åkte vi till pappas för att sova där. Vi skulle åka på natten till Tammerfors och därifrån till Helsingfors. Det blev en kort natt, trängsel i bilen och ingen sömn i bilen heller. Vi kom fram till vår första destination och hälsade på hos farmors och farfars. Jag och syster paxade toaletten en timme tills bussen från Tammerfors till Helsingfors for. Bussresan tog lite övär 2h och vi fick bästa platsen i bussen. Längst fram på andra våningen!När vi var framme i Helsingfors tog vi en morgonlatte, gingerbread latte hette den. Super god men när den kallnat lite blev den för söt. 
Vi checkade in på hotellet Grand Marina som var precis brevid hamnen, lämnade våra kappsäckar där och tog första bästa spårvagn för att shoppa för fullt. Vi tog inte kameran med oss in till stan för visste att det skulle bli så jobbigt men mera bilder från Helsingfors finns på instagram: Bynikita
Efter shoppningen blev det mat vid Subway och sen tog vi tåg till Hartwall Arenan för att titta på en boxningsmatch.
När vi väl kom framme var det inte så mycket människor som ni ser uppe på bilden. Vi kom dit en åtta tiden och det var flera boxare som skulle boxas innan den stora kom in som vi alla längtade 3 och en halv timme för att titta på. Tyckte nästan att väntetiden var värt det för alla blev så taggade och folk bara skrek, riktig stämning inne i arenan! Kom till hotellet en två tiden och var såå trött så slocknade direkt, dag två kommer i ett annat inlägg.
 
 
 
 
 
Hittills till MIN RESA DAG 1





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: